Dra mig baklänges och kalla mig Agnes!

Alla inlägg under mars 2009

Av agnesubat - 27 mars 2009 07:32

Jag ville verkligen inte jobba idag för jag såg fram emot att gå runt hemma och fixa iordning. Kanske gå ut och ta lite fina kort nu bär det har snöat masor och sedan öva inför högskoleprovet imorgon. Men nej nej det blev 8 timmar på Kristallen istället och hur mycket kommer jag orka engagera migf när jag kommer hem klockan fem ikväll?!

Av agnesubat - 25 mars 2009 16:40

Jag och Niklas hämtade honom igår och städade iordning i hans akavrie. Han simmade runt så fint där i sin skål men idag när jag kom hem från jobbet så låg han på sidan och guppade runt där på ytan.. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag använde honom som övningsobjekt och tog kort på honom. Jag gissar att han dog av en syrechock för så rent vatten har han nog aldrig vart med om!



Annars så har jag jobbat på gläntan hela veckan och det har vart trevligt. Dom undrade om jag skulle med ut på fredag. Det vankas bowling och utgång men jag vet inte hur jag ska göra.. Får se på det, måste antagligen ha bestämt mig tills imorgon. Eller så har dom kanske glömt att dom frågade mig och så löser det sig aoutomatiskt. Jag är nog mest sugen på att vara hemma och leka med min ny kamera som jag köpte på TUR. En Pentax K200, den är jättefin (: Så var det alltså TUR i söndags, det var roligt men inte på samma vis som det brukar vara. Jag och Sandra var seriösa och pratade med folk och skaffade försäkringar och kreditkort och grejer. Sen giock vi och sa till hos Lone Star att vi inte fick något pris för vår vint förra året då fick vi ett presentkort på en Country fest. Det ska bli tokroligt. Och jag saknar Terror jättemycket.

Av agnesubat - 19 mars 2009 07:49

Not much..


  • Jag har inte bytt däck än
  • Har jobbat på Gläntan hela veckan
  • Niklas har fått gips på vänster arm
  • Jag bakade kladdkaka utan kakao igår (osockrad oboy & chokladsås funkar också)
  • Jag och Sandra gick inte på box igår och nu har mitt kort gått ut
  • Det är kallt, farbröder håller på att installera bergvärme

Vi säger väl så. Jag börjar halv 10 idag och hade tänkt att jag skulle cykla eftersom jag inte har bytt däck än men.. I min plan ingick inte att det skulle vara frost ute. Hallå det var ju vår igår, det har ju kommit tussilago och krokus och snödroppar?! Mongo.

Av agnesubat - 16 mars 2009 12:20

Efter jobbet idag så skulle jag ta med mig bilen hem till huset där jag skulle byta däck och sen skulle jag in till stan (Kingriver) och fixa massa ärenden. Gå till banken, posten och apoteket och lite grejer. Men jag tog ju inte md mig mia bilnycklar. Detta betyder att jag måste cykla till huset och hämta dom cykla hit och hämta bilen för att sedan köra till huset där däcket finns. Starkt jobbat Jennie det är bara att skylla sig själv.

Av agnesubat - 15 mars 2009 21:45

Igår drog vi in till stan för att hjälpa Madde att hitta en balklänning. det började lite halvbra men fortare än vad någon av oss hade kunnat drömma om så hittade vi en riktig kalasklänning på Premiere. Den var en vinröd väldigt enkel sak som slutade strax nedför knäna. Madde var verkligen jättefin i den och det verkade som om hon blev nöjd med den (:


Sedan käkade vi på Böffhuset innan vi skildes åt för en liten stund. Jag och Andreas åkte till Kungälv en stund och hängde i Sandras lägenhet sen köpte vi chips och åkte till Emelie för att kolla på melodifestivalen. Kim kom förbi och så började vi drinka. Det var kul att se Kim igen och höra att hon mådde bra! I frågan om melodifestivalen så var jag kluven där ett tag men nu är jag ganska säker på att jag tycker att rätt låt vann :) Emelie och Kim drog ner till kockar sen men jag åkte med Andreas hem, ett klokt beslut kan jag tro..


På programmet idag skrevs det flyttning av rum, bio, middag och träning. Såg på Män som hatar kvinnor. Den var faktiskt helt sjukt bra, mycket bättre än man någonsin hade kunnat tro!! Kan verkligen rekommendera alla att titta på den. Middag på Hard Rock. Deras hamburgare går ju inte heller annat att rekommendera Sist i raden för bra saker som jag rekommenderar är Medel/Station på friskis i kungälv. Passet är jätteroligt! Och jag är så stolt och glad över att jag har börjat tycka att det är roligt att träna. Imorgon ska jag cykla till jobbet. Woho!

Av agnesubat - 14 mars 2009 08:04

Inget jobb igår (heller!!) Annette har nog glömt av att jag existerar, får ringa och påminna henne.. Men istället för att deppa över det så flyttade jag hela min garderob till det ny huset vilket inte känns som en framgångsfaktor just nu när jag har vaknat upp på Beryllvägen och det inte finns några kläder att ta på sig. Men vad gör det, varför kan jag inte åka till stan och träffa Emelie och Madde i min morgonrock? Vi ska in och leta balklänning i första hand till Madde och sen lite till mig om det passar sig (: Något billigt från förra året eller så hade ju vart kanon eftersom jag inte har ett pengaträd..


Iaf så var det ju dagen igår som var väldigt rolig. När jag hade vart ensam hela dagen så kom brorsan hem och vi drog ut för att köra fyrhjuling! Jag hade aldrig testat den innan men efter att ha åkt med bakpå en stund var det min tur. Det började visserligen med lite motorstopp men sen körde jag som en Gud :D Höll på att köra ner försvarets antenn och lite grejer men det var helt sjukt roligt! Sladdade tom :D Mer fyrhjuling åt folket!!


Och jag bakade en jättefin prinsesstårta igår som skulle vara till huset och till Andreas men han kom försent så han fick ingen, osis. Kanske finns det kvar i kylen sen så kan vi åta tårta till frukost när jag ska klä på mig. Kanske kanske. Nu ska jag iaf hoppa på honom och sen ska vi in och göra stan. Woho!

Av agnesubat - 12 mars 2009 20:28

Min dag började lite lätt med att klockan ringde klockan sju, jag var jättekissnödig men vågade inte gå till badrummet fall vikariepolen skulle ringa. Jag menar ta med sig telefonen in på toa är ju inget alternativ iaf..


Men men dom ringde inte alls. Så jag packade ner mina skor, tog mitt skoställ och åkte för att packa upp det i min nya skokammare/förråd. I min fantasi så passade skostället perfekt under hyllorna men i verkligheten var det 20 cm för lång. Men det är inga problem tänkte jag som tog fram sågen och byggde om det så att det passade. Kände mig nöjd med mig själv och åt upp pappas banan som han glömt på mitt golv.


Fortsatte in till Kungälv. Apoteket, skomakaren, bokrea och sen hämta syster på jobbet. Vi drog till Backa Plan för att kolla lite grejer. Och när vi åkte för att äta så svängde jag lugnt och fint in på vägen och säger bara PANG. Det lät jätteläskigt och när jaghar parkerat 2 meter fram så ser vi att jag har fått punktering. Och frågan om jag körde på kantstenen eller inte kommer vi nog aldrig få svar på. Men dom hade ju god kalops på den indiska restaurangen iaf. Så upplade på den körde vi bilen till de mindre skumma kvarten vid Coop och bytte däck. Vi kände oss riktigt duktiga som fixade det själva utan att ringa efter hjälp. Och fort gick det :D Sen var vi värda en rejäl shoppingtur och oj vad saker jag handlade. Dock bara bra saker tex en ny cykelhjälm med reflex (:




Nu håller jag på att frysa ihjäl för stan var full av slask. Här i Kode ligger det snö! Så jag har myst ner fötterna i mina nya allväder stövlar och ska gå och titta på film med Sandra.


Idag fyller Andreas år och det hade vart trevligt att prata med honom men han svarar inte. Hoppas han ringer tillbaka. Pusselipuss.


Vill ni ha hjälp?

Nej jag vill ha en hjälm..

Av agnesubat - 7 mars 2009 20:17

hur grining som helst har jag avrit och det ha rinte vart meningen. Stackars Andreas har fått stå ut med både det ena och det andra och jag vet inte vad jag ska göra för att det ska bli bätte för jag kan inte hejda mig :/ Iaf så hoppas jag på att det ska bli bättre ikväll, Sandra ringde och sa att hon ville att vi skulle kommma På Jennie+sambo coh Sopias inflyttningsfest. Så vi ska göra iordning oss nu coh åka dit, hoppas det blir bättre.

Ovido - Quiz & Flashcards