Dra mig baklänges och kalla mig Agnes!

Alla inlägg under mars 2011

Av agnesubat - 29 mars 2011 09:16

Jag satt precis och tänkte att jag skulle skulle ta en sväng på stan och drar upp rullgardinen för att bedömma vad jag ska ha på mig.

Det går typ inte att se ut! Så mycket snöar det! (Okej det där en lätt överdrfit.) Men man liksom  undrar vader moder jord vill oss! Converse och solglasögon  går alltså fetbort.

Av agnesubat - 28 mars 2011 16:17

Idag på praktiken tyckte vi att det var en bra ide att öva oss på att sätta sond på varandra. Öhh. Korkad jävla ide. Typ det äckligaste jag har vart med om. Jag fick flipp och fick bli fasthållen och sen höll jag på att kräkas och hade ont i näsan flera timmar efter.


För den här killen går det alltså bra och lugnt till :P




So kids, don't try this at home!



Igår bestämde jag mig för att jag tyckte om sushi så idag ska jag och Johanna fira in veckan med att laga egen! Mumselimums hoppas vi :)

Av agnesubat - 18 mars 2011 07:26

Men visst bara älskar man dagar som denna. När man kommer i säng vid midnatt och sedan vaknar vid 4 och är aspigg. När man klockan 6 på morgonen har tittat på Top Model och fortfarand är aspigg och man riktigt längtar till klockan 10 när man ska få ha muntlig tenta. Javisst, jag bara älskar fredagar som denna.. OCH JAG ÄR FORTFARANDE ASPIGG.


Ikväll spelar Mimikry på V-dala. Lite sugen.


Imorgon kommer mor och far och bror till Uppsala. Jag ska hämta dom på Arlanda strax efter 9 på morgonen. Vart är bilnycklarna? Sk ajag kankse leta lite efter dom? Kul morgonnöje. Det var så himla mysigt att sova inatt för igår bytte jag lakan i min säng. Behövligt. Vi vann inte quizen igår. Det kan bero på att Laban räkande fel trots att vi fixade röda tråden. Men skit samma. Grön öl löser många problem. Och en lite puss på det så var den kvällen färdig och klar.


Jag är kanske hungrig. Vill jag äta banan till frukost? Igår drack jag två koppar kaffe jättefort sen kände jag mig nästan hög. Haha man ska inte underskatta kaffe. Så kul man kan ha med det. Prata med sig själv är ju aldrig fel. Jag såg just en naken man på TV. Det råkar vara Big Brother på tv 11 och jag tackar mig själv för att jag inte följer det programmet. 

Av agnesubat - 17 mars 2011 15:26

Idag firar vi Irlands nationaldag. Allt som går att firas ska ju naturligtvis firas. Så det blir grön öl på V-dala och sedan pubquiz om Irland och annat (förhoppningsvis) på Vg.  Synd bara att man typ inte kan något alls om Irland! Men men med lite öl så bryr man sig inte om det ;)

Av agnesubat - 16 mars 2011 22:21

Jag kollade precis på En sång för Martin. Fy för livet!

Jag tänker aldrig bli kär och skaffa familj och grejer. Fy!

Allt slutar ju ändå bara med  skit.

Nu ska jag gråta och gå och lägga mig.

Usch och fy!

Av agnesubat - 12 mars 2011 09:41

Sitter och försöker skriva ett CV på engelska.Det är inte svårt. Bara jätte, jättetråkigt. Bara för att vi ska låtsas söka jobb i engelskan. Blä.


Och för alla som undrade vad jag ska göra på kirurgen kan jag tala om att KTC ligger under den divisionen så det var inte så spännade som det lät :P


huvud. aj. 

måste handla mat. 

vill ha ny ryggsäck. det är jag värd. ohja.

Av agnesubat - 11 mars 2011 10:55

Har vart och skrivt på mitt kontrakt och är numera anställd inom kirurgdivisionen på Akademiska sjukhuset. Check. Och så är det sol och sista dagen på praktiken. Ikväll kommer Clara för att vi sedan ska gå ut och dansa lite. Klcokan är 10:56 och endorfinerna flödar.


  

Av agnesubat - 10 mars 2011 19:13

Imorgon är det sista dagen på psykpraktiken. Jag har trivts jättebra. Imorgon på omvårdnadsronden så ska jag redovisa min artikel så den måste jag läsa nu för ikväll ska jag inte plugga.


Lee Ann Womack – I May Hate Myself In The Morning


När jag kom hem från 109an idag så slutade min kropp att fungera. Den är jättetrött. Det var jobbigt att stå upp, det var jobbigt att andas och tänka så jag sov i två timmar. Nu är det mycket bättre! Är sugen på att fotografera så när artikeln är färdigläst ska jag belöna mig själv med promenad och kamera. Kanske tom lite choklad? Imorgon är det sovmorgon :)


D-A-D – Sleeping My Day Away


Ovido - Quiz & Flashcards