Dra mig baklänges och kalla mig Agnes!

Alla inlägg under december 2009

Av agnesubat - 3 december 2009 20:31

Tog mig sovmorgon imorse för jag orkade verkligen inte gör mig ordnign och äta frukost och bla bla bla.. Softade hemma i två timmar innan jag körde ner bilen till skolan, den ska få stå där till helgen, och gick på föreläsning. Jag hade inte missat något kändes det som. Fick lära oss mer om njuraran och syra-basregleringen. Dom föröker lära oss så mycket på samma gång så vi är alla helt slut i huvudet.


När jag kom hem slutade det såklart med att jag la mig i sängen och halvsov ändå tillsa pappa ringde och berättade att han hade fått hem en anmällan från polisen om att de eller ja brandkåren hade vart och släckt en bran i våran bil. Najs najs.


        


Masade mig iväg på träning. BOX! Det var tokroligt, det ska jag göra varje vecka :)


Jag känner mig mycket nöjd med mig dag: Lite föreläsning, lite kompisar, träning och samtal med polisen.


Livet är bra fint ändå! (:

Av agnesubat - 2 december 2009 22:01

Idag när jag var på väg hem fråb skolan så ledde jag min cykel hem därför att min broms hade låst sig i det bromsande läget och jag orkade inte cykla på det viset. Innan man går över till friskis så stannade jag för att ra fram telefonen och ringa till pappa för att se om han trodde att den kanske hade fryst fast. Det var ju ändå typ -7 grader menar jag.


När signalerna går fram tittar jag bort mot våran bil och blir lite fundersam. Varför är den en stor svart fläck på den? Det tar mig ändå tills jag kommer fram till den att fatta vad som har hänt och plötsligt är mina fastfrusna bromsar inte så viktiga längre. Någon har har fan försökt elda upp min bil!! Stulit vingen hade dom små jävlarna gjort också. Helt sjukt.


Efter att tagit hand om det så hade jag iaf inte tid med att baka någon pizza som var planen för kvällen men gästerna blev lika glada för mina hemgjorda köttbullar med spaghetti till <3 Sen var det bondeo och Hannas kladdkaka med varma hallon och glass! Undebrar kväll som vanligt.


Låt mig bara slippa föreläsningarna imorgon också..

Av agnesubat - 1 december 2009 20:55

Årets julkalender ger mig ganska så positiva vibbar. Den är söt och det finns massa snö och julpynt. Inte  århundradets bästa skådespel men det är ju lite halva grejen. Men om jag ska dömma den efter endast ett avsnitt så tror jag att den kan bli ganska bra. 


  

Den lär ju utan tvekan iaf vara bättre än förra årets julaklender, skägget i brevlådan, som var riktigt dålig. Jag menar om dagens barn blir korkade så är det inte deras fel.

Av agnesubat - 1 december 2009 20:37

Tillsammans med första december kom kylan. Nu är det kallt i Uppsala, undr ahur läge det kommer vara så?


Nu ska jag titta på första avsnittet av julkalendern för att se om den verkar ha någon potential. Tjoho!

Ovido - Quiz & Flashcards