Dra mig baklänges och kalla mig Agnes!

Alla inlägg den 9 juli 2009

Av agnesubat - 9 juli 2009 19:30

Idag var jag och Andreas i Uppsala för att jag skulle få titta på staden som förhoppningsvis kommer att vara mitt hem de närmaste tre åren. Jag kände direkt att jag antagligen skulle trivas i den här staden. För det första så var den jättesöt, gamla fina hus men ändå massa bra affärer och så. För det andra så är skolan och dess tillhörigheter utspridda över hela stan. Och för det tredje så har man studentrabatt på Subway ;) Man blir ju lätt subwayskadad när man är i USA.


Iaf så var vi uppe i Flogsta och kollade in höghusen där många av studenterna bor. Det var inget särskilt märkvärdigt men får man ett rum där så ska man vara glad tänkte jag. Det ligger ju trots allt bara tre kilometer från akademiska vart jag antagligen kommer att spendera en hel del tid. Pratade med Sandra när vi kom tillbaka till Enköping och hon tyckte också att det lät jättebra, vi kände oss dock lite nervösa som hade låtit möjligheten att bo där bara gå förbi för några veckor sedan..


MEN sen när jag kopplade upp mig på husets bredband och hackade mig in på Sandras mail så visade det sig.. Jag och Sandra har varsitt erbjudande om rum i Flogstahusen. Och det är inte bara bra utan det är helt bäst för utav 10 hus och ca 700 rum ungefär har heimstaden gett mig och Sandra rum bredvid varandra. Tack och Puss nu är jag jättepepp på att skolan ska börja! Now is mystajm :)

Ovido - Quiz & Flashcards