Dra mig baklänges och kalla mig Agnes!

Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Laktosintolerant?

Av agnesubat - 24 januari 2011 14:07

Jag funderar på om jag kan vara laktosintolerant. Jag har haft diverse problem med min mage ett ganska bra tag nu men har inte velat se laktos som ett problem för jag älskar mjölk och mjölkprodukter. Men nu har jag läst på och inser att mina symtom stämmer bra in på hur man känner vid laktosintolerans och har bestämt mig för att göra en liten studie. Jag ska sluta äta mjölkprodukter i tre-fyra veckor och se om det blir bättre. Om det blir det ska jag hålla mig till det. Jag tänker inte gå till läkaren för rådet man får av honom är att hålla uppi tre-fyra veckor och se om det hjälper :) Att ta prover är onödigt för det är få av de som är laktosintoleranta som ger utslag på ett sådant prov ändå. Så jag ställer mina egna diagnoser. Tjoho!


  


Jag och Sandra har ett gemensamt konto där vi spara pengar från saker vi säljer och sånt. Vi sparar pengar för att vi ska kunna göra något roligt tillsamman. Tanken först var att vi skulle spara till dykcert på Filipinerna. Nu blev det inget dykcert och efter typ två månaders sparande har vi nu lite över 4000:- Bara pengar som vi tjänat genom att sälja onödiga saker som vi inte behöver. Ett litet tips där ;)

 
 
Sandra

Sandra

24 januari 2011 16:17

Jag gillar din blogg, du är kul !
Jag fick göra sådant test, 100 fucking spänn för att dem ska trycka ett hål i fingret och spara lite blod. Jag gillar din idé !

http://zandraw.hyndis.se

 
Micke Skribent

Micke Skribent

13 april 2011 22:41

besök denna nya sajt och läs den enkla sanningen om varför laktosintolerans uppstår !

http://gluten-celiaki.blogspot.com

http://gluten-celiaki.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agnesubat - 15 maj 2011 05:21

Så jävla bra dag. Igår skulle vi ha gått på teater som jag fick i present av Sandra, Clara och Johanna men skådespelarna blev sjuka. Vi flyttade då fram grillningen och hade spelkväll och så istället. Blev asbra. God mat, trevligt sällskap mys och ka...

Av agnesubat - 15 april 2011 13:23

Idag är jag ledig från praktiken för eget arbete. Jag kom hem vid strax efter 8 imorse. Jag har lyssnat på musik ganska mycket. Jag impregnerat mina nya skor. Jag har kollat på två avsnitt av Californication. Jag har epilerat benen. Inte ...

Av agnesubat - 12 april 2011 20:19


    Jag blir arg när studera skickar ut glada mail om att man har fått besked inför sommaren. Jag blir arg när beskedet är att min kurs är inställd.  Men tack dom fan Mittuniversitetet.  Tur att jag har haft en trevlig tacomiddag med Sandra oc...

Av agnesubat - 11 april 2011 20:47

Meningslös och motivationslös måndag. Kom fram till Uppsala 2 på natten igår. Kunde först inte sova, drömde sedan mardrömar = Sandra kunde heller inte sova för jag skrek på henne.   Hade intro till öppenvården 8 imorse. Jag minns mycket lite fö...

Av agnesubat - 10 april 2011 11:27

Fantastiskt. Har inte direkt gjort mycket men har haft det väldigt bra. Fått jobb ppå psykosadvelningen på Kungälvs sjukhus. Vart på AfterWork. Haft kalas för mormor och Niklas. Träffat Sandra och Emelie och ätit god middag. Inflyttningsfest hos Gref...

Ovido - Quiz & Flashcards